Методичний сундучок


ВИВЧАЄМО ВІРШІ ЗА МАЛЮНКАМИ  ДЕТАЛЬНІШЕ...

     
Вивчаємо вірші за мнемотаблицями детальніше ...

   
 Вірші про тварин детальніше...

Конспекти занять



ТЕМА "Цікава подорож"

Освітні завдання: закріпити вміння дітей називати числа від 1 до 10, від 10 ло 1; утворювати одне число з двох; встановлювати співвідношення між суміжними чмслами; вчити дітей розв'язувати задачі на збільшення та на зменшення числа на одиницю; продовжувати вчити геометричні фігури; закріпляти уявлення про час (добу, тиждень, місяць, рік); розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати інтерес до заняття з математики.

Матеріал: клубочок; Віннні-Пух і П'ятачок; д/г "Живі числа", "Вовк і заєць"; Карлсон, Незнайка, Буратіно і Мальвіна; замк з ключами.

ХІД ЗАНЯТТЯ

- Ми сьогодні вирушаємо до країни "Мультляндії", де на нас чекають різні відкриття, дива та несподіванки. А поведе нас у путь чарівний клубочок. ( Діти, ставши ланцюжком, беруться за ниточку).

ДИДАКТИЧНА ГРА "ЛІЧБА ЛАНЦЮЖКОМ"

- Ми потрапили в підземний лабіринт. А вийти з нього зможемо, якщо правильно полічимо.

ДИДАКТИЧНА ГРА " ЛІЧИ ДАЛІ"

Пряма і зворотня лічба від будь-якого числа.

- Кого це ми зустріли? ( П'ятачка і Вінні-Пуха)

 - Що це в них? (Дуже багато різнокольорових кульок)

 - П'ятачок їх переплутав, давайте допоможемо.

ДИДАКТИЧНА ГРА "ЖИВІ ЧИСЛА"

Розставити числа за порядком.

- Подивіться, Вовк за Зайчиком женеться та ще й кричить: " Ну, постривай!"

- Що будемо робити? ( Рятувати Зайчика)

 - Ой, який хитрий Вовк, ховається від Зайчика, щоб зненацька напасти. Ми Зайчика попередимо.

ДИДАКТИЧНА ГРА " ДЕ ХТО СХОВАВСЯ?" ( Під ялинкою, біля будиночка, на стільчику, в шафі, за будинком...)

- Чуєте, хтось плаче? Та це ж Русалонька, її морське чудовисько у підводному замку зачинило.

ДИДАКТИЧНА ГРА " ДОБЕРИ КЛЮЧИК ДО ЗАМКА"

- Незнайка просить допомогои, бо його гратися не беруть. Друзі кажуть, що він нічого не знає. Давайте разом відповімо на запитання.

1. З яких частин складається задача?

2. Ростуть  берези. На кожній по 4 великих гілки, на кожній великій гілці - по 4 маленьких. На кожній гілці - по 4 яблука. Скільки яблук на деревах?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА "БУРАТІНО"

- Мальвіна вчить Буратіно розв'язувати задачі

Складання й розв'язування задач за демонстраційними картками.

Складання задач за індивідуальними картками, після чого діти перевіряють виконання завдання одне в одного.

ЗАПИТАННЯ ДО БУРАТІНО

1. Щороку дідусь має чотири імені. ( Весна, літо, осінь, зима)

 2. Нас сім братів - роками однакові, а іменами різні. (Дні тижня)

3. Дванадцять братів один за одним ходять. ( Рік, місяці)

- Бачите, скільки героїв із мультфільмів ми зустріли і допомогли.

 - Чи сподобалась вам подорож?

- Що найбільше вам сподобалось?

- А зараз час вирушати до дитячого садку.



ТЕМА: "Казка про двох жадібних ведмежат"

Освітні завдання: закріпити вміння дітей рахувати предмети; порівнювати групи предметів між собою; розкрити склад числа п'ять; удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, вміння складати їх із паличок; формувати просторві уявлення, вміння орієнтуватися в просторі: прямо, вправо, вліво, назад, вниз; розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення; виховувати цікавість до казок; виховувати посидючість, увагу на занятті.

Матеріал: ширма; іграшки 2 ведмежат, білочка, зайчик, їжак, лисичка; палички; ниточки; яблука; дидактична гра "Склади числа".

ХІД ЗАНЯТТЯ

ВИХОВАТЕЛЬ. Сідайте рядком, ладком

Хай ваші очі загоряються,

І ваши личка посміхаються,

Казкові двері відчиняються,

Чудова казка починається.

-Жили собі в лісі чудовому з мамою ведмедицею двоє маленьких ведмежат. Гарно жили. А як посваряться, то швидко й миряться. Один одному допомагали гратися, бавитись любили. А вчитись не хотіли. Набридло їм якось вдома сидіти. І пішли вони світом мандрувати. Ось ідуть вони через ліс, а грибів там росте так багато - і з жовтими щляпками і з коричневими. А ведмежата зголодніли вже. Тільки хотіли грибочок зірвати, а тут з ялинки білочка - стриб!

БІЛОЧКА. Це моя галявинка і гриби на ній мої! Зможете порахувати - пригощу грибочком!

ВЕДМЕЖАТА. Ой, лишенько, я ми ж рахувати не вміємо, бо вчитись не хотіли! Що ж робити, як не порахуємо грибочки - казка закінчиться. А може, малят попросимо допомогти?

ЗАВДАННЯ:

1) Порахувати гриби з жовтими і коричневими шляпками. Яких грибів більше? На скільки? Зробити так, щоб їх було порівну.

2)Він має два гострих ріжучіх леза. На галявині - 6 грибів із жовтим шляпками. Ми 2 зірвемо. Скільки залишиться?

3) Я зірву 3 гриби з жовтими шляпками і 4 гриби з коричневими. Скільки всього грибів я зірву?

ВЕДМЕДИКИ. Дякуємо вам, малята, і тобі, білочко.

Підійшли ведмежата до маленького озерця, а там стоїть хатинка маленька, біля хатинки квітник, а в ньому - квіти такі красиві і запашні.

ВЕДМЕЖАТА. Давай нарвемо квіточок і мамі подаруємо!

А тут Зайчик із хатинки:

- Ні, не дам квіти рвати? Якщо допоможете мені пелюстки повернути, які вітер поздув, тоді подарую вам квіточку. Вам необхідно певну кількість пелюсток до квіточки додати і всі порахувати.

ВЕДМЕЖАТА. Малята, допоможіть, будь ласка!

ДИДАКТИЧНА ГРА "СКЛАД ЧИСЛА"

Умова. На картках намальована квітка з кілбкома червоними пелюстками, в середину якої записана цифра. Слід знайти в розетці стільки синіх пелюсток, скільки позначає цифра ( 5 - це 3 та 2); ( 3 - це 1 та 2).

Подарува Зайчик їм одну квітку.

Ідуть ведмежата далі, а тут кущ великий і ягід на ньому червоних сила-силенна.

ВЕДМЕДИКИ. Нарвемо ягідок, а мама пиріжків спече.

ВОВЧИК-БРАТИК. Ні, це мій кущ з ягідками. Я пригощу, коли виконаєте мої завдання. Відкладіть із сірничків кольорових та ниток мої улюблені геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, овал, прямокутник.

ВЕДМЕЖАТА. А ми не знаємо геометричних фігур.

- Допоможемо, малята?

ДИДАКТИЧНА ГРА " ПРО ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ РОЗКАЖИ"

Умова:Діти стають у коло, передаючи з рук в руки м'яч зі словами:

Ти котись веселий м'яч,

Потихесеньку біжи.

Хто тебе зупинить,

Про круг ( овал, трикутник, прямокутник, квадрат)

Нам роскажи.

У кого зупиниться м'яч, той стає в коло і розповідає все про те як ми гуляли у саду, наприклад квадрат - у нього чотири сторони, які всі рівні, чотири кути, він не вміє котитись тощо.

ДИДАКТИЧНА ГРА " ВИКЛАДИ ГЕОМЕТРИЧНУ ФІГУРУ"

( із кольорових сірників та ниток)

ВКДМЕЖАТА. Ой як ми зголодніли, але гриби та ягоди їсти не будемо, на нас мама чекає, їй понесемо.

Вилітає Сорока:

- Скре-ке-ке, я чула ви зголодніли. Я випадково знайшла велику голівку сиру, але віддам її вам, як завдання виконаєте.

1) Скільки днів у тижні? ( Назвати дні)

2) Скільки пір року?

3) Що буде після зими?

4) Який день тижня перед середою?

5) Після вечора настає день?

Ведмедики відповідають.

СОРОКА. Беріть головку сиру.

ВЕДМЕЖАТА. Дякуємо, але ж як її поділимо?

З'являється Лисичка.

ЛИСИЧКА. Це не біда, я вам допоможу.

ВЕЖМЕЖАТА. Ні, ми вже знаємо, як ти ділиш, ми краще малят попросимо допомогти.

Але ж будемо ділити не на двох, а на багатьох, бо в нас стільки друзів з'явилося після подорожі.

- Скільки у нас друзів, малята? ( Білочка, зайчик, вовк, сорока, лисичка, два ведмедики і мама-ведмедиця. Всього вісім.)

- Допоможіть поділити нам сир на вісім частин.

ВИХОВАТЕЛЬ. Ось і закінчилась подорож двох ведмежат, тепер вони зовсім не жадібні і пішли до дитячого садка теж навчатися. Вони дякують вам, малята, за допомогу!

- Яке завдання вам найбільше сподобалось виконувати? Що ви не змогли зробити?

 

 


ТЕМА: "Подорож в екзотичні країни"

Освітні завдання: розвивати уяву, уяву, пам'ять, мислення. Виховувати допитливість, інтерес до занять, прагнення допомагати іншим. Вчити дітей розв'язувати логічні задачі. Продовжувати вчити дітей робити прості умовиводи на основі заперечень. Формувати вміння групувати предмети за кількома ознаками : формою, кольором, величиною. Закріплювати вміння встановлювати закономірність і виконувати завдання, враховуючи її.

Матеріал: 2 пальми, килим, іграшкова мавпочка, предметні картинки, дидактична гра «», геометричні фігури трьох розмірів, трьох кольорів, трьох – форм ромб, трикутник, круг, набір намистинок з кольорового картону, картки із намальованими частково зафарбованими шапочками, магнітофон з плівкою пісні «Чунга-Чанга», «Червона Шапочка».

Хід заняття

Під музику з пісні «Червона Шапочка» діти заходять в групу.– Подивіться, діти, ми з вами потрапили в Африку. Тут тепло, ростуть пальми, а які звірі живуть в Африці? (Відповіді дітей). Сьогодні ми з вами зустрінемося з однією тваринкою, яка теж живе в Африці і дуже любить гратися в хованки. Яке це тваринка зараз спробуємо відгадати. Подивіться уважно на картинки, назвіть їх, запам'ятайте порядок у якому вони розташовані. Вихователь ховає картинки. Діти називають картинки в тому порядку, в якому вони були розташовані, визначивши перший звук у словах. Визначивши всі перші звуки діти називають слово – мавпа. 

– Правильно, діти, сьогодні нас чекає зустріч з мавпочкою, думаю вона заховалась у групі, бо дуже любить гратись у хованки, подивіться уважно, може хтось з вас її знайде. Діти знаходять мавпочку і знайомляться з нею, її звати Джесі. 

– Сідайте будь-ласка за столи, а я вам розповім одну історію про Джесі. Вона побачила, як діти, що приїхали відпочивати грали у гру «Розрізні картинки», коли діти пішли спати, вона теж вирішила погратись, але переплутала усі картинки. Давайте подивимось, як склала картинки Джесі, може їй треба допомогти. Роздивіться кожний свою картинку, подумайте, що Джесі зробила неправильно. Діти розглядають картинки і пояснюють, що на одній картинці голова однієї тварини, а тулуб іншої, бо мавпочка невірно склала картинки. Наприклад, голова бегемота, а тулуб лева. 

– Одного разу в гості до Джесі прийшли слоненятко і папуга. Вона вирішила їх пригостити, але в дитячий садок Джесі не ходить, тому не знає, як правильно розділити ласощі. Давайте її навчимо це робити. 

– Візьміть тарілочки, покладіть їх перед собою, розгляньте уважно. Кожний з вас розділить ласощі, а Джесі подивиться, як це потрібно робити. На скільки частин, ділитимеш ласощі, Денис? (Відповідь дитини) Чому на три? (Відповідь дитини) Вірно, друзів прийшло двоє, але Джесі теж любить солодке. Рома, за якою ознакою ти розділив ласощі? (Відповідь дитини) За кольором? А як ще можна було їх розділити, Аліна? (Відповідь дитини) Вірно, можна було розділити за формою печива і цукерок. Послухайте завдання: дівчатка розділіть солодощі за формою, а хлопчики за величиною. (Вихователь разом з Джесі дивиться, як діти виконують завдання). Тепер ти бачиш, Джесі, скільки різних способів поділити ласощі знають наші діти. 

Фізкультхвилинка (таночок під музику з пісні «Чунга-Чанга») 

– Наша мавпочка просить вас, діти, допомогти їй у розв'язанні задач для кмітливих діток. 

- На столі лежало 4 апельсини, один розрізали пополам, скільки апельсинів залишилось? 

- У мавпочки було 7 бананів, вона з'їла всі, крім третього. Скільки бананів залишилось на столі? 

- Мама дала слоненяткові 1 банан, 2 апельсини, 1 цукерку. Скільки всього фруктів, мама дала слоненяткові? 

– Сподобалось вам у Африці? (Відповідь дітей) Час повертатись нам додому, може запросимо Джесі до себе? Але у нас буває холодно. Напевне, Джесі знадобиться теплий одяг. Давайте зараз розфарбуємо шапочки для Джесі і її подружок. Будьте уважні, щоб Джесі і її подружки не посварились шапки мають бути однакові. (Кожна дитина має перед собою 4 намальовані шапочки у кожної зафарбована одна частинка. Потрібно встановити закономірність і зафарбувати усі шапки так, щоб вони були однакові). Молодці, думаю усім мавпочкам буде тепло у таких шапочках. 

– Усі мавпочки дуже люблять прикраси, пропоную вам зробити намисто для Джесі і її подружок. Я буду вам казати як розкладати намистинки, а ви слухайте і викладайте. Перша не синя і не червона, друга не жовта і не червона, третя не жовта і не червона. Далі, продовжуйте за зразком. Ми подаруємо мавпочці намисто, а вона теж прийшла з подарунком. У цій скриньці намистинки, але вони не прості, а чарівні, давайте подивимось. Діти розглядають цукерки-намистинки. 

– Що нового ви дізнались сьогодні на занятті? Яке завдання було важким? Яке завдання просто було виконувати? Молодці, з усіма завданнями справились.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ДОРОГУ Я ОБРАЛА У ЖИТТІ ТАКУ, ЯКУ САМА ОБРАТЬ ХОТІЛА І СКІЛЬКИ Я ПО ЦІЙ ДОРОЗІ ЙДУ, НІКОЛИ ПРО СВІЙ ВИБІР НЕ ЖАЛІЛА. І ЗАВЖДИ Я ГОРДИТИСЬ БУ...