Дидактичні ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. Граючи, він вивчає кольори, форму, властивості матеріалу, просторові відносини, числові відношення, вивчає рослини, тварин.
У грі дитина розвивається фізично, привчається долати труднощі. У неї виховується кмітливість, винахідливість, ініціатива. Здобувати знання можна не тільки сидячи над книгою, а через гру, яка повинна допомогти дітям пізнати життя, пізнати самих себе.
Різноманітні дидактичні завдання. Це може бути ознайомлення з навколишнім (природа, тваринний і рослинний світ, люди, їх побут, праця, події суспільного життя), розвиток мовлення, (закріплення правильної звуковимови, збагачення словника, розвиток зв'язного мовлення і мислення). Дидактичні завдання можуть бути пов'язані із закріпленням елементарних математичних уявлень.
Змістом дидактичних ігор є навколишня дійсність (природа, люди, їхні взаємини, побут, праця, події суспільного життя та ін.). Велика роль у дидактичній грі належить правилам. Вони визначають, що і як має робити в грі кожна дитина, вказують шлях до досягнення мети. Правила допомагають розвивати у дітей здатності гальмування (особливо у молодшому дошкільному віці). Вони виховують у дітей уміння стримуватися, керувати своєю поведінкою.
Якщо проаналізувати дидактичні ігри з точки зору того, що в них займає і захоплює дітей, то виявиться, що дітей цікавить передусім ігрова дія. Вона стимулює дитячу активність, викликає в дітей почуття задоволення. Дидактичне завдання, завуальоване в ігрову форму, вирішується дитиною більш успішно, так як його увага перш за все спрямована на розгортання ігрової дії і виконання правил гри. Непомітно для себе, без особливої напруги, граючи, вона виконує дидактичну задачу.
Ігрова дія створює у дітей інтерес до дидактичної задачі. Чим цікавіше ігрова дія, тим успішніше діти її вирішують.
Рекомендуємо для перегляду:
Немає коментарів:
Дописати коментар